Mohou být peníze vložené do marketingu skutečnou investicí, která se vyplatí?
Marketing jako investice
Marketing, tedy propagaci, reklamu nebo PR je nutné brát jako investici. Kolik byste byli ochotni do marketingu investovat, pokud byste měli jistotu, že každá koruna vložená do marketingu, vám přinese koruny dvě zpět? Mnoho odpovědí zní: „asi bych si šel ještě vypůjčit“. Rádi investujeme peníze tam, kde máme jistotu výnosu a návratnosti investic.
Do reklamy a propagace firmy často investují podstatně méně, než by potřebovaly, pro naplnění svých obchodních cílů, právě proto, že NEMAJÍ JISTOTU, že kampaně nebo marketingové akce, které za tyto peníze realizují, se skutečně odrazí na výsledku v prodeji a tedy v očekávaném růstu tržeb.
Kde vzít jistotu
Existují tři úrovně vědění. Ta nejvyšší úroveň je „vím“. Jednoduše jsou to věci, které víte. V dané oblasti dosahujete výsledky, aniž byste nad tím museli nějak zvlášť přemýšlet. Když přijedete k semaforu a rozsvítí se červená, nemusíte dlouho přemýšlet nad tím, co máte v tuto chvíli udělat. Když se Vám v autě rozsvítí kontrolka paliva, víte, že musíte natankovat, jinak nedojedete. Máte vysokou jistotu v tom, co přesně máte udělat, abyste dosáhli očekávaných výsledků.
Pod touto úrovní se nachází úroveň „vím, že nevím“. Tady víte, že vám v dané oblasti chybí informace, jednoduše nevíte. Důležité je, že pokud se v dané oblasti chcete posunout o úroveň výš, jste ochotni přijímat informace, zajímáte se o daný předmět, čtete knihy, chodíte na semináře. Jste dychtiví po informacích.
Poslat odkaz na stránku e-mailem
*) vyplnění takto označených položek je povinné.