Co je to Marketingový audit
pátek 26. března 2010Marketingový audit zkoumá především informace o:
- zákaznících
(jejich zdrojích, lokalitách, chování nebo preferencích) - produktech
(vývoji jejich prodeje a obchodních maržích) - marketingových akcích
(jejich vlivu na prodej, tržby organizace, jejich organizaci a realizaci) - příjmech a výdajích společnosti
(jejich struktuře a zdrojích) - organizační struktuře společnosti
(jejího nastavení vzhledem k řízení a fungování marketingu)
V rámci auditu prozkoumáme, jakým způsobem byla efektivní vaše marketingová komunikace a prodejní postupy. Zjistíme, které produkty se nejvíce podílely na vašem příjmu a jaká byla jejich struktura. Podrobně analyzujeme vaše zákazníky, zmapujeme jejich zdroje a kdo nebo co je vlastně do vaší firmy přivedlo. Prozkoumáme vývoj v těchto oblastech a navrhneme konkrétní program zaměřený na zlepšení výkonnosti vaší firmy z hlediska marketingové komunikace a prodejní strategie.
Nebudeme Vám předkládat teoretické závěry a nesrozumitelné modely. Na základě faktů a zjištěných informací Vám navrhneme konkrétní opatření pro zvýšení prodeje a tím tržeb a zisku vaší firmy.
Marketingový audit firmy, co je jeho výsledkem?
„Marketingový audit firmy“ přináší písemné doporučení, obsahující konkrétní aplikovatelné kroky ke zvýšení vašich výsledků v prodeji. Toto písemné doporučení obsahuje:
- doporučení prodejních a marketingových aktivit a postupů
(z hlediska trhu, zákazníků a produktů) - popis úspěšných marketingových a prodejních akcí, které v minulosti fungovaly
- doporučení na dosažení vyšší efektivity vynakládaných prostředků na marketingové aktivity
(investujte peníze tam, kde přivedou zákazníky) - doporučení týkající se zamezení plýtvání financí na nefunkční nebo téměř nefunkční propagaci
- informace nezbytné pro sestavení Marketingové strategie a Marketingového plánu pro nastávající období
Marketingový audit a jeho hlavní zaměření
Hlavní zaměření auditu se týká nalezení akcí a postupů, které byly ve vaší firmě již v minulosti úspěšné. Odhalíme jejich zdroj a zmapujeme je tak, aby se daly znova jako úspěšné použít.
Dosažení nadbytku v jakékoliv aktivitě spočívá mimo jiné v: „Dělání nebo opakování věcí, které byly v minulosti úspěšné, a ne těch, které jsou doposud nevyzkoušené“, L. Ron Hubbard.
Toto je tisková verze článku, který se nachází na: http://marketingovyauditfirmy.cz/co-je-to-marketingovy-audit/co-je-to-marketingovy-audit.aspx