Jak získat referenci, která prodává „sama“

středa 30. března 2011
Nedávno jsem telefonicky mluvil s klientkou, která po naší společné konzultaci měla za úkol kontaktovat všechny své spokojené zákazníky a získat od nich referenční dopis. Když jsem s ním po několika týdnech hovořil, jak uspěla, svěřila se mi, že neví jak na to. Tato konverzace mě inspirovala k napsání následujících řádků, které jsem ji obratem poslal.

Jak získat referenci? 5 kroků, jak na to!

1. První věc, kterou je potřeba začít, je udělat seznam zákazníků, kteří jsou s vašimi výrobky nebo službami skutečně spokojeni. To, co jste jim dodali, jim slouží a jsou skutečně rádi, že si danou věc nebo službu koupili právě od Vás.

2. Pokud máte seznam, můžete daným lidem zavolat nebo jim napsat. Vždy doporučuji raději volat nebo dokonce u této příležitosti zákazníka navštívit. Má to hned několik důvodů. Osobní komunikace vytváří větší porozumění než písemná. Když se zákazníkem mluvíte, můžete zjistit, že má zájem o další produkty nebo služby, můžete zjistit, jaké jsou jeho další plány a zda je možné uvažovat o nějakém dalším obchodním potenciálu pro vaši firmu. Pokud klienta navštívíte, strávíte s ním mnohem více času, než telefonátem, můžete budovat lepší vzájemné vztahy, které nikdy nejsou tak dobré, aby nemohly být ještě lepší.

Toto je tisková verze článku, který se nachází na: http://marketingovyauditfirmy.cz/clanky-zdarma/jak-ziskat-referenci-ktera-prodava-sama.aspx